25. huhtikuuta 2013

Mun elämä

... milloin siitä tuli näin hirveä?

Kuten edellisessä postauksessa ohuesti riipaisin mun elämä on viime aikoina ollut lievästi sanottuna off the track ja sitten sattumalta törmäsin seuraaviin teksteihin ja miten ne koskettikin mua...


1. Mä myönnän mä elän liikaa menneisyydessä. Se, mitä joskus on tapahtunut vaikuttaa mun tekemisiin vielä tänä päivänäkin ja liiankin usein tunnen, että helpomminkin tätä elämää voisi elää.
2. Vähän niin ja näin... toisaalta mua ei kiinnosta mitä muut musta ajattelee, mutta toisaalta saattaa hieman kiinnostaakin.
3. Tullut todettua monet kerrat, että niinhän se menee, mutta sitä ennen mun kärsivällisyys on koetuksella.
4. En kyllä koe, että mä vertaisin omaa elämääni muiden elämään.
5. "Sä mietit aivan liikaa!" kuuluu rakkaan ystäväni suusta tämän tästä ja totta se on. Mä "vaivun" vähän väliä omiin maailmoihini ja vain Luoja tietää mitä mun mielessä liikkuu.
6. Niinpä! Päivän selvä asia, mutta miksi mä siltikin annan muiden vaikuttaa itseäni enemmän omaan onnellisuuteeni?
7. *hymyilee* Mitä? Ei ollut vakuuttavaa vai? Parempaa mä en valitettavasti tällä hetkellä pysty.


Näihin mä en paneudu niin yksityiskohtaisesti kuin noihin edellisiin, sillä näissä teksteissä näen itseäni aivan liikaa. Jäin tässä miettimään, että miten mä voin koskaan osata rakastaa ketään muuta jos mä en osaa rakastaa itseänikään? Jos mun hyvä ystävä puhuisi musta samalla tavalla kuin mä puhun itsestäni niin haluisinko mä vielä olla ystäviä kyseisen ihmisen kanssa? Niih, hyvä kysymys. Mä en vaan osaa antaa itselleni armoa. Mä syytän liiankin helposti itseäni ja mä jään helposti vellomaan virheisiini.

30 asiaa tulla onnellisemmaksi-tekstistä poimin muutaman mun kompastuskiven:

Älä vietä aikaa väärien ihmisten kanssa.

Elämä on aivan liian lyhyt, jotta viettäisimme sen väärien ihmisten parissa. Negatiiviset ihmiset imevät kaiken energian, vetävät sinua taaksepäin ja estävät etenemisen. Tarkkaile millaisessa porukassa vietät aikaasi, ovatko he sinulle hyväksi vai eivät – ja tee omat johtopäätöksesi.

Älä jätä omia tarpeitasi jonon viimeiseksi.

Vaikeimpia asioita on hukata itsensä kun on niin kiireinen auttaessaan muita. Toki muut tarvitsevat myös apua ja huomiota, mutta huolehdi ensin itsestäsi ja omasta jaksamisestasi. Voit auttaa muita, mutta auta ensin itseäsi, olet sen arvoinen!

Älä moiti itseäsi vanhoista virheistä.

Saatamme rakastaa väärää ihmistä ja itkeä väärien asioiden vuoksi. Sillä ei ole väliä miten asiat menevät metsään, virheet kuitenkin johtavat meidät oikeiden ihmisten ja asioiden luokse. Me kaikki teemme virheitä, koemme vastoinkäymisiä ja kadumme jotakin menneisyydessämme. Et ole virheesi, etkä ole vastoinkäymisesi, voit NYT tällä hetkellä vaikuttaa tulevaisuuteesi ja muokata siitä erilaisen. Kaikki mitä elämässäsi on tapahtunut, on valmistanut sinua hetkeen joka on vasta tulossa.

Älä odota muiden tuovan sinulle onnellisuutta.

Jos et ole onnellinen itsesi kanssa, et tule olemaan onnellinen pitkäaikaisessa suhteessakaan. Jos onnesi on kiinni jostakin ulkopuolisesta ihmisestä tai asiasta, se voidaan ottaa pois silmänräpäyksessä. Rakenna siis ensin vakautta omaan elämääsi, löydä onni sisältäsi, sitten voit jakaa sen jonkun toisen kanssa.

Älä esitä että asiasi ovat kunnossa jos ne eivät ole.

Välillä on ihan hyvä romahtaa. Sinun ei tarvitse aina esittää olevasi vahva, eikä ole mitään tarvetta jatkuvasti todistella että kaikki on hyvin. Älä myöskään mieti mitä muut ajattelevat – itke jos siltä tuntuu – itkeminen on terveellistä. Mitä nopeammin sen teet, sitä nopeammin olet taas valmiina hymyilemään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti