7. tammikuuta 2014

Ruuan punnitseminen

Niin ne sanovat, että kun syö terveellisesti ja järkevästi ei ruokia välttämättä tarvitse punnata ja tarkkailla, mutta toisaalta taas painonpudotuksen kanssa ruuan punnitseminen on suositeltavaa. Noh minähän olen punninnut ruokiani jo reilun vuoden verran ja muutama ihminen onkin tässä viime aikoina kerennyt jo ihmettelee moista ja kysynyt enkö pärjäisi jo ilman vaakaa? Niin sitä luulisi, että tässä matkan varrella silmä olisi oppinut suht oikeisiin määriin... painotus sanalla luulisi.

Maanantai-aamuna huomasin, että hitto vie mun keittiövaa'asta oli patterit loppu ja voin rehellisesti myöntää, että tämä ihmislapsi oli hieman hukassa. Aamupuuroa tuli keitettyä pikkasen liikaa, samoin kuin lounaalle tarkoitettua pastaa. Totesin, että ei, mun silmämääräinen arviointi ei ole vielä tähän mennessä oppinut ja menee aivan metsään. Mä en tähtää kisoihin ja painonpudotuskin on viimeisillä metreillä, joten sinänsä vaa'an käyttö on turhaa. Ei se 10g heitto sinne tai tänne maailmaa kaataisi, mutta kuten jo totesin vaa'an ollessa poissa käytöstä mä olin hukassa eikä siinä auttanut muu kuin myöntää itselleen, että mä en ole vielä valmis mutu-mittoihin.

... Joten ei muuta kuin pattereiden ostoon.

... Ja taas elämä hymyilee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti