25. marraskuuta 2014

Selkätreeniä vihdoinkin!

Totesin tänään salilla, että mä oon ehkä vähän turhaan himmaillut ja tavallaan pelännyt selän treenaamista, sillä kyllä se näyttää jo kestävän iskua.

Mulla kipeytyy aikalailla lapaluista ylöspäin todella helposti (mm. ammatin varjopuolia) ja olenkin tässä matkan varrella todennut, että se pari kertaa kuussa hieronta pitää yläselän, hartiat ja niskan kondiksessa. Noh mitä tapahtui kun en lähestulkoon kuukauteen kerennyt/päässyt hierottavaksi... kyllä, niska ja hartiat jumiutui täysin, joka sitten eräänä kauniina aamuna eskaloitui siihen pisteeseen, että mun pää ei kääntynyt oikealle ja vielä vähemmän vasemmalle. Selkä- ja olkapäätreenit oli tässä vaiheessa jäänyt pois jo muutamaa viikkoa aiemmin. Viikko sitten keskiviikkona, tulehduskipu- ja lihasrelaksanttikuurien jälkeen uskaltauduin ensimmäistä kertaa hierottavaksi ja voin kertoa, että kyllä muuten tuntui! Varsinkin pari seuraavaa päivää kun yläselkä oli todella kosketusarka, mutta oli se sen arvoista.

Pari viikkoa sitten kun salilla oli InBody-mittaus (pari kirjoitusta alaspäin) oli paikalla myöskin PT antamassa vinkkejä treeneihin. Koska selän treenaaminen on tähän mennessä ollut mun isoin ongelma-alue päätin käyttää tilaisuutta hyväkseni, nappasin PT:tä hihasta ja mentiin yhdessä salin puolelle tsekkaamaan hyviä selkäliikkeitä ja nimenomaan sitä oikeaa tekniikkaa.

Nyt olenkin sitten pikkuhiljaa alkanut taas ahertaa selkää, joka PT:n neuvosta on tällä hetkellä jaettu kahteen eri osaan:

Kulmasoutu Smithissä
T-Tankosoutu
Alatalja kapealla ja leveällä otteella

Ylätalja kapealla ja leveällä otteella
Kulmasoutu käsipainolla
Alasveto taljassa

Treenien välissä on päivän tai kahden tauko, jolloin treenataan muuta ryhmää.


Kuvaa katsoessa voin niin kuulla PT:n sanovan:
"Laske ittees vielä alemmas, takapuolta enemmän taakse
ja kädet lähemmäs kroppaa...
"

Puolustukseksi voin tosin sanoa, että varsinainen treeni oli jo tehty ja kuvat otettu, kuten aina, treenin jälkeen, jolloin energiat ja keskittyminen oli jo puoliteholla...


Selän jälkeen tein vielä vatsat ja TRX-nauhojen jälkeen olo oli...

Mä oon niin tööt! :)

Loppuun kuva erään kanssatreenaajan kengistä :)


Ei ehkä ihan ne parhaimmat/tukevimmat salille, mutta väri on niin kohdillaan ja saa ainakin mut aina hymyilemään :) Miksi aina pitäisi olla perustylsät mustat!?!?

2 kommenttia:

  1. Moi. Oon seurannu sun blogia jonkun aikaa ja katellu sun vanhoja postauksia. Oon miettiny et punnaatko sun ruuat kypsennyksen jälkeen vai ennen kypsennystä? Tää on tosi kiva blogi, ois vaan kiva jos postauksia tulis vähän useemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos :) Vai postauksia useammin? Niin paljon kuin mun tekisikin mieli kirjotella niin yritän kuitenkin välttää ns. turhaa toistoa. Jos mua ei henk. koht. kiinnosta lukea blogeista "hei tänään tein salilla taas tätä" ja samantyylisiä kuvia pyörii kerrasta toiseen niin en mä silloin lähde sille linjalle itsekään kirjoittaessa. Toisin sanoen kirjoitan silloin kun mulla on aihetta kirjoittamiseen :) Mä palaan tuohon ruuan punnitsemiseen vaikka oman postauksen kera tässä joku päivä :)

      Poista