15. huhtikuuta 2014

Lihakset kuntoon

Juuri kun olin aikeissa kirjoittaa eräästä hyvinkin tärkeästä aiheesta ja tässä omaa blogia availlessa silmäilin muiden kirjoituksia (vink vink löytyy tuosta oikeasta reunasta) huomasin Saaran kirjoittaneen juurikin samasta aiheesta. Nimittäin hieronta.

Mulle hieronta on välttämätöntä. Jo työnikin takia mun niska ja hartiat on jumissa hyvinkin nopeesti ja kipeytyessään haittaa tietysti myös treenaamista. Hieronta on mulle osa lihashuoltoa, joka auttaa palautumisessa sekä lisää tehoja. Huomattavasti helpompi ja mukavampi treenata kun mihinkään ei satu.

Noh se ensimmäinen hierontakertahan oli aikamoinen järkytys. Mä tiesin mun hartioiden olevan todella jumissa, samoiten kuin tiesin, että helpolla ei tulla pääsemään, mutta sen ensimmäisen kerran jälkeen mä en rehellisesti sanottuna nojannut mihinkään muutamaan päivään, kuten en myöskään nukkunut selälläni. Sen verran arka yläselkä oli.

Nyt kertoja alkaa olemaan jo kymmenkunta ja oon todennut, että 30min hieronta kerta viikkoon pitää mun hartiat kondiksessa. Auta armias kun en tässä muutamaan viikkoon päässyt hierottavaksi alkoi myös ilmestyä ongelmia, kuten aiemmin kirjoitin. Itkua tosiaan melkein väänsin salilla kun esimerkiksi olkapäätreeni oli täysin poissa pelistä.

Tänään pääsin sitten vihdoinkin "runnottavaksi"... eihän se oikeasti mitään runnomista ole vaikka aikamoisella voimalla mun hieroja pistääkin menee. Muutaman kerran on lihakset ollut jo sen verran hyvässä kunnossa, että ehkä sen sekunnin murto-osan on voinut nauttia, mutta ei, ei siinä käsittelyssä nukahtamaan pääse :D

Ensimmäistä kertaa tänään hierottiin myös selkä ja kylläpä sieltä löytyi kohtia, joiden olemassaoloa en ollut edes tajunnut! Vaikkakin muutama kirosana meinasi lipsahtaa siinä tunnin aikana niin heti jälkeenpäin olo oli jälleen kerran ihmeellisen euforinen ja kyllä lähti taas veri kiertämään sillä jonkin aikaa oli pää aivan sekaisin. Kotiin päästyä ei auttanut muuta kuin maata sohvalla ja senpä takia mä ajotan hieronnat aina vapaapäiville. Jos oon ymmärtänyt oikein niin ei edes ole kovin suositeltavaa mennä esim. töihin hieronnan jälkeen...?

Kuinkas teillä, pidättekö te huolta lihaksista ja käyttekö hierojalla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti