3. huhtikuuta 2014

Dieetin aloitus

Tänään se sitten alkoi: 8 viikkoa kestävä dieetti. Ensin 3 viikkoa plussakaloreilla... "Ai sä bulkkaat?" multa kysyttiin ja rehellisesti sanottuna mä mielummin sanon, että syön plussakaloreilla, sillä mun korvaan bulkkaus kuulostaa aivan liian "bodari" slangilta ja se ei vaan sovi mun sanavarastoon. Mä olen viime aikoina syönyt noin 2000 kalorin paikkeilla ja nyt kun määrä on 2400 on se mulle aika järjetön määrä ruokaa päivässä ja tuntuu, että koko ajan saa olla syömässä. Vähempään tottuneena en meinannut millään saada tarvittavaa kalorimäärää täyttymään, mutta lopulta sekin onnistui proteiinipitoisilla ruuilla. Kaveri totesi: "Kyllähän ne kalorit saa täyttymään esim. karkilla..." Niih... no se ei kuitenkaan ole tässä tarkoitus vaan kalorit kerätään puhtaista ja terveellisistä ruoka-aineista. Plussakaloriviikkojen jälkeen vaihdan miinuskaloreille, jossa olisi tarkoitus olla 5 viikkoa. Viikkomäärä saattaa jäädä lyhyemmäksikin riippuen siitä kuinka kroppa reagoi. Aineenvaihdunta ei saa hidastua eikä lihaskato alkaa. Miinusviikoilla kalorimäärä tulee olemaan 1600 paikkeilla. Täytyy sanoa, että mielenkiinnolla odotan kuinka tässä käy... niinhän sitä sanotaan, että kokeilemalla se selviää :)

Koska seuraavat 8 viikkoa tulee olemaan tarkkaa ja kurinalaista ruokavaliota niin olihan mun maanantaina hieman hemmoteltava itseäni. Ensin suunnattiin äitin kanssa, minnekäs muualle kuin Santa Fe Expressiin syömään kananachot... aah nachoista on tullut mun heikkous, ne on niin hitokseen nam nam :) Kaupasta lähti mukaan Ben & Jerry's jäätelö ja Punnitse & Säästä-kaupasta jugurttibanaaneja.


Noi kun olin vetänyt napaani illan aikana niin siinä olikin herkkuhammas hetkeksi aikaa tyydytetty :)

Nyt plussakaloreilla treenataan ja kovaa. Siinä missä toistomäärät pidetään lyhyinä painomääriä on tarkoitus nostaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti