26. toukokuuta 2013

Tankkauspäivä vol 2

Lauantaina mulla oli taas niin kutsuttu tankkaus/vapaasyöntipäivä. Paria päivää aikasemmin olin ilmoittanut äitille, että meen sinne syömään ja mitä haluan syödä... :)

Aamu alkoi kotona kuitenkin vielä totutulla aamupalalla puuroa, raejuustoa ja mehukeittoa. Banaani jäi tältä erää pois.


Ennen äitille menoa rakas ystäväni tuli laittamaan mulle rusketuksen. Vaikka noi purkkivärit on aina hieman arvaamattomia ja välillä lopputulos voi olla aivan jotain muuta kuin se haluttu niin tää rusketus onnistui kyllä hyvin ja siitä tuli tasainen.


Pienen pieni raja :)

Ja sitten äitille syömään!


Äiti siis teki mitä pyysin, joka oli perunamuussia ja karjalanpaistikastiketta. Lisäksi äiti oli vielä paistanut nakkeja ja keittänyt porkkanoita. Salaatti kuului tähänkin ateriaan ilman muuta. Turhaa on varmaan kertoa, että maistui aivan taivaallisen hyvältä... niin hyvältä, että perunamuussia oli pakko santsata hieman lisää.

Fit.fi-sivulla satuin näkemään ohjeen kananmuna-banaanilettuihin ja olihan mun kokeiltava niitä. Ohje on niinkin helppo kuin 2 banaania, 4 kananmunaa ja itse lisäsin vielä ripauksen vanilliinisokeria. Tosin yksin syödessä riittää kyllä puolikaskin määrä. Kananmunat, banaanit ja vanilliinisokeri sekoittimella sekaisin, pannulle pieni määrä rasvaa ja ei kun paistamaan. Paistaminen ei kuitenkaan ollut ihan niin helppoa kun taikinassa ei ole minkäänlaista sidosainetta niin ensimmäiset "letut" hajosi palasiksi pannulla kääntäessä. Viimeiseen lettuun satuttiin laittamaan enemmän taikinaa, joka taisikin olla se "taikasana" ja tuo pysyikin sitten kokonaisena.


Suosittelen kokeilemaan! Itsekin aion tehdä joskus uudestaan.

Kello alkoi olemaan jo sen verran paljon, että mun oli pakko alkaa siirtymään takaisin kotiin sillä olin sopinut näkeväni työkaverini kaupungilla. Tämän takia se mun pieni herkku, jota en ollut syönyt vuoteen jäi nauttimatta. Se jäi kuitenkin sen verran mieltä kaivamaan, että kun äiti ilmoitti tänään sunnuntaina tulevansa poikkeemaan niin pyysin häntä tuomaan tuota herkkua mulle mukanaan ja sehän on...


... karjalanpiirakoita, juustoa, kalkkunaleikettä (ja tässä välissä mikroon lämpiämään) ja päälle vielä kurkkua. Äiti toi kaupasta mukanaan vielä jäätelöt, jotka nautittiin parvekkeella, joten nyt on sitten jäätelökausikin avattu :)

Että semmosta tankkausta tällä kertaa. Netistä kun lukee muiden ihmisten tankkauspäivistä niin joillakin näyttää olevan aika järjettömiäkin syöntipäiviä ja päivän aikana vedetään pitsaa, karkkia, sipsiä ja niin eespäin. Mulla ei ole tarvetta moiseen ylensyötiin ja mässäilyyn vaan mulle riittää, että syön jotain joka poikkeaa mun arkipäiväisestä ruokavaliosta... Mutta kukin siis tyylillään :) Seuraavat tankkaukset onkin sitten reissun päällä. Pakko myöntää, että hieman kauhistuttaa ajatus ruokailuista Jenkeissä kun esimerkiksi viime reissulla meidän hotellin aamupala ei sisältänyt minkäänlaista vihreää tai edes vähissä määrin terveellistä vaan tarjolla oli tyyliin paahtoleipää ja vohveleita mansikkamarmeladilla. Okei, muutaman päivän se on ihan jees ja maistuu, mutta kuvitteleppa aloittavasi päiväsi moisilla 10 päivän ajan. Ei kiitos, en halua kotiutua hirveissä hiilaripöhöissä. Aion siis käydä ruokaostoksilla Walmartissa :)


Lähtöön on enää 26 päivää ja äiti toi tänään mun matkalaukun. Saanko jo alkaa pakkaa? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti