3. tammikuuta 2013

Mikä Mua Liikuttaa?

Oon lukenut tätä samaa muutamissa blogeissa ja jäänyt itse miettimään miksi mä liikun... tai en liiku.


Miksi liikun?

*Hyvä olo - On vain muutamia asioita, jotka päihittää sen fiiliksen kun lähtee salilta tai palaa kotiin lenkkipolulta. Kun mä tunnen itseni tyytyväiseksi niin se vaikuttaa kokonaisvaltaisesti koko mun elämään.

*Tulokset - Tottahan se on, että tulokset lisää motivaatiota. Ei ole mitään sen ihanempaa kuin todeta kuinka aiemmin käyttämät lempivaatteet alkaa käymään liian isoiksi ja suorastaan kuin roikkuvat päälläsi. Mä en tykkää käyttää farkkuja, mutta yhdet mä olen omistanut jo vuosia ja vain sen takia, että niillä mä "mittaan" missä mennään... Ja onhan se mukavaa ja motivoi lisää kun kuulee ystäviltä ja muilta ympärillä olevilta ihmisiltä kuinka kropassa on tapahtunut muutoksia.

*Oman itsensä haastaminen - Kun on koko elämänsä ollut ylipainoinen ja vaikkei musta nyt mitään mallinmittoja omaavaa koskaan saakaan (ja hei olen täysin fine sen asian kanssa) niin kyllä mä vielä haluan tuntea oloni tyytyväiseksi omassa nahassani ja sen takia mä olen valmis viemään itseäni oman mukavuusalueeni ulkopuolelle.


Miksi en liiku?

*Työ - Niin, mitenkäs se sanonta menikään, että työ haittaa harrastuksia... Noh mun kohdalla se pitää ainakin osittain paikkansa, sillä työn ollessa aikalailla iltapainoitteista rajottaa se mahdollisuuksia jonkin verran.

*Pelko epäonnistumisesta - Tätä ei kylläkään vielä toistaiseksi ole tapahtunut, mutta itseni tuntien tiedän, että tämä voisi olla syy heittää hanskat tiskiin.

*Kun ei vaan huvita - Mä pidän itseäni aika kurinalaisena mitä tulee treenaamiseen (ja ruokavalioon), mutta mä rakastan nukkumista yli kaiken ja kyllä mulle joskus tulee aamuja kun mua ei vaan yksinkertaisesti huvita nousta salille vaan mielummin jään nukkumaan. Onneks harvemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti