7. tammikuuta 2013

Ruokaa ja reeniä

On aika palata ruotuun ja ottaa itseään taas niskasta kiinni kaiken jouluherkuttelun ja tankkauspäivien jälkeen. Siskoni tutustutti mut viime vuoden puolella Jutta Gustafsbergin Go Fat Go-ruokaohjelmaan ja sillä taas jatketaan ainakin toistaiseksi. Ennen joulua tiputin 9 viikon aikana 10kg kyseisellä ruokavaliolla (ja treenamisella) ja voin todeta, että mun kohdalla tää vaan toimii :)


Mun päivittäinen ruokarunko näyttää tältä:

Aamupala: 45g kaurahiutale, 100g rasvaton raejuusto, 150g sokeroimaton mehukeitto.
Lounas: Salaattia, tomaattia, kurkkua ja 100g kalaa.
Välipala: 250g maitorahka + 100g pakastemarjoja.
Päivällinen: 200g vihanneksia, 100g lihaa / kanaa, 2 Real-täysjyväleipäviipaletta.
Iltapala: 250g maitorahka + 100g pakastemarjoja.


Ateriaväli on pidettävä minimissään 2 tuntia ja maksimissaan 4 tuntia ja tämä on ehkä asia, joka tuottaa mulle eniten päänvaivaa, varsinkin töissä kun iltasin on kiire eikä oma ruokailu nyt välttämättä ole päällimmäisenä mielessä. Muuten oon ollut kyllä erittäin tyytyväinen ja ylpeä omasta itsekurista työmaalla, siellä kun on tämän tästä tarjolla jos jonkinlaista makeaa ja varsinkin niitä suklaakeksejä, jotka on mun heikkous, mutta enpä ole sortunut. Tokihan mä sallin itselleni pienen herkutteluhetken silloin tällöin ja silloin mä ostan itselleni joko Twix-suklaapatukan (aaaah!) tai Tazza-kaakaon (NAM!)... Noi on kaksi asiaa, joista mä nautin hyvällä omallatunnolla.


Nyt kun mun puoli vuotta kestänyt lääkekuurikin, jonka aikana mun ei ollut suotavaa käyttää luontaistuotteita eikä vitamiinivalmisteita on loppunut on mun aika paneutua vitamiinilisiin, kuten D-vitamiini ja Kalsium.

Sairastelukin alkaa olemaan takanapäin, joten pikkuhiljaa alan lisäämään höyryä treenaamiseen. Sunnuntaina oli pakko päästä jo hieman liikkumaan ja nappasinkin sauvat käteen ja lähdin sauvakävelylle. Tänään tein semi-iisiä treeniä salilla, keskittyen käsiin (hauis ja ojentajat), pakaroihin ja vatsoihin, josta totesin, että kesällä suoritettu avoleikkaus ei ihan vielä anna mun treenata vatsoja...


Ai niin ja kaupassa käydessä mukaan lähti ensimmäistä kertaa protskujauhetta, jonka ajattelin vetästä huiviin aina ennen nukkumaanmenoa. Treenin jälkeenhän mä käytän palkkarina Valion ProFeel proteiinijuomia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti